Dieselelektrické lokomotivy řady 708 jsou určeny pro středně těžkou posunovací a lehkou traťovou službu. Díky svým trakčním vlastnostem může tato lokomotiva nahradit tří- i čtyřnápravové lokomotivy, a to při značné úspoře nafty. Lokomotivy řady 708 byly vyvinuty a vyrobeny v ČKD Praha. V roce 1995 byly vyrobeny prototypy 708.001 a 708.002, v roce 1996 (až 1997) bylo vyrobeno dalších 12 lokomotiv 708.003 až 708.014. Pro podobu s lokomotivou řady 704, ale větší rozměry oproti této řadě, se lokomotivám říká "VELKÉ LEGO".
Lokomotiva je kapotová se dvěma představky a věžovou kabinou strojního personálu s dvojitou střechou a velkou prosklenou plochou, která umožňuje výborný výhled. Lokomotiva je osazena automobilovým spalovacím motorem LIAZ M 1.2 C, to je vznětový čtyřdobý řadový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňováním a vodním chlazením. Rozvod ventilů je OHV, každý válec má dva sací a dva výfukové ventily. Trakční alternátor je třífázový stroj typu TA 611, napájející po usměrnění proudu dva stejnosměrné čtyřpólové trakční motory. Spolupráci Dieselu a trakčního alternátoru zajišťuje centrální elektronický regulátor.
Výkon je 300 kW a max. rychlost 80 km/hod.

708 004-7 708 005-4 708 006-2 708 007-0 708 011-2 708 013-8
708 004-7 708 005-4 708 006-2 708 007-0 708 011-2 708 013-8
708 701-8 708 703-4
708 701-8 708 703-4

Zpět na MOTOROVÉ LOKOMOTIVY


Copyright © 2013 - 2017 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.