Motorové vozy řady 810 (přezdívené ORCHESTRION) jsou nejrozšířenějšími českými železničními motorovými vozy. Jsou využívány jako hnací vozy na regionálních tratích s menším počtem cestujících. Pro ČSD vyrobila Vagónka Studénka v letech 1975–1982 680 vozů. Skříň motorového vozu je samonosná, svařovaná z oceli a je usazena na dvou jednonápravových podvozcích. Jsou poháněny hnacím soustrojím umístěným pod podlahou a sestávajícím z nepřeplňovaného vznětového motoru LIAZ ML 634, automatické hydromechanické převodovky Praga 2 M 70, kloubového hřídele a jedné nápravové reverzační převodovky. Motorový vůz je uvnitř rozdělen na dvě stanoviště strojvedoucího, dva nástupní prostory (na předním je WC, elektrický rozvaděč a zavazadlový kout s pěti sklopnými sedadly) a uprostřed velkoprostorový oddíl pro cestující. Výkon vozu je 155 kW a max. rychlost 80 km/hod.

810 002-6 810 009-1 810 077-8 810 152-9 810 176-8 810 177-6
810 002-6 810 009-1 810 077-8 810 152-9 810 176-8 810 177-6

810 333-5 810 348-3 810 375-6 810 417-6 810 492-3 810 492-9
810 333-5 810 348-3 810 375-6 810 417-6 810 492-3 810 492-9

810 510-8 810 570-2 810 571-0 810 572-8 810 573-6 810 595-9
810 510-8 810 570-2 810 571-0 810 572-8 810 573-6 810 595-9

810 601-5 810 633-8 810 644-5 810 645-2
810 601-5 810 633-8 810 644-5 810 645-2

Zpět na MOTOROVÉ VOZY


Copyright © 2013 - 2019 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.