Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" – "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.
Osmivozové elektrické jednotky jsou odvozeny od konstrukčně podobných souprav Bombardier ZEFIRO 380, které byly oficiálně představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2008. 202 metrů dlouhé čtyřsystémové vlaky pojmou celkem 469 cestujících. Jednotky jsou určeny pro provoz nejen v Itálii, ale v celé Evropě. V současnosti již v závodě AnsaldoBreda probíhá výroba prvních komponentů pro "Rudé šípy" tak, aby mohly být po zkouškách nasazeny do provozu s cestujícími od roku 2013. S jejich prvním nasazením se počítá na rameni Řím – Miláno, kde je očekáváno zkrácení jízdní doby na 2 h 20 minut. Od zkrácení jízdních dob si Trenitalia slibuje zvýšení poptávky po cestování; nové vlaky budou totiž na daných vozebních ramenech dosahovat po zvýšení maximální rychlosti kratších jízdních dob než letadla. Od roku 2025 by se nové jednotky měly dále objevovat i na trati do Německa, vedoucí novým brennerským tunelem.
Italský šperk, vlaková souprava Frecciarossa 1000 dosáhne nejvyšší rychlosti 400 km / hodinu, samozřejmostí je integrovaný internet a luxusní design. Technické řešení zohlednilo především pohodlí, bezpečnost a úspory energie. Frecciarossa 1000 je hodnocena jako nejkrásnější vlak světa. Vlak je provozuschopný na všech železnicích Evropy a automaticky se přizpůsobuje místní signalizaci a energetické síti v dané zemi.
Technická data:
Sestava vlaku 8 vozů (4 hnací, 4 hnané), nejvyšší rychlost 360 km/hod, celková délka 202 000 mm, délka koncového vozu 26 300 mm, délka vloženého vozu 24 900 mm, výška vozů 4 080 mm, šířka vozů 2 924 mm, hmotnost vlaku 446 t, průměr kol (nové/ojeté) 920/850 mm, počet míst k sezení až 600, výkon 9800 kW, tažná síla 370 kN, zrychlení 0,7 m/s, zabezpečení vlaku ETCS L2/národní systémy, podvozky Bombardier Flexx Speed, vozová skříň hliníková.

FRECCIAROSSA 1000
FRECCIAROSSA 1000, trať: 196 Summerau - Linz (Summerau), foceno: 19.05.2014 FRECCIAROSSA 1000, trať: 196 Summerau - Linz (Summerau), foceno: 19.05.2014 FRECCIAROSSA 1000, trať: 196 Summerau - Linz (Summerau), foceno: 19.05.2014 FRECCIAROSSA 1000, trať: 196 Summerau - Linz (Summerau), foceno: 19.05.2014

Zpět na ZAHRANIČNÍ LOKOMOTIVY


Copyright © 2014 Ing. Jaroslav Dvořák.   Všechna práva vyhrazena.